fredag 8 augusti 2014

Stockholm -> Göteborg

Efter 5dagar i Aten är jag på den sjätte dagen på väghem och det har varit en händelserik vecka på många plan och jag har lärt mig mycket, både historia och nutida saker som aktuella lagar, syn och skillnader i frågor kring ekonomi, tiggeri, ofredande etc. Orättvisor mellan syn på länder finns också med på listan.

Jag kan säga att jag aldrig varit så tacksam för vårt land som jag är just nu.
Vi förstår verkligen inte hur bra vi har det även i jämförelse med ett så framåt land som Grekland. Debattinlägget hade blivit långt men vi skippar det idag.

Solen var underbar, vatten riktigt turkost och så härligt att man inte ville gå upp! Maten är riktigt god! Mmm..gyros...mousakka(hemmagjort mousakka är asgott! Tack Yanis som gör homemade i sin restaurang på Aegina!!)... ceasarsallad och grekisk sallad.... det forna Agroa vad helt magiskt! Så mäktigt att gå stå brevid de höga handgjorda och byggda monumenten och byggnaderna.

Tänk att människor har gröpt ur materialen, byggt och konstruerat, planerat och monterat dem! Hade det varit med nutida  hjälpmedel hade jag tyckt det var en "baggis" men om man tänker på vad de hade för hjälpmedel då då så är det helt makalöst. Vilka människor med sånt tålamod och envishet. Det är beundransvärt om någonting. Dessa bevarade skatter är något som för mig är oförglömligt att ha upplevt♡och tack till N som jag hade en trevlig pratstund med på Aegina :-)

Sitter i skrivande stund på Arlanda i min gate 33 och väntar på boarding om 1,5h :-)!

Ses i Götet! Hoppas alla har det bra på Way Out West glöm inte att dricka vatten också!!

Xoxo
Your WritingCh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar